Обладнання студії: як облаштувати власний робочий простір?

Обладнання студії: як облаштувати власний робочий простір?

RSS
e
10 січня 2024

Рано чи пізно кожен фотограф на шляху свого становлення як професіонала зіштовхується із тим, що часто й визначає рівень професійності – зйомкою в студії. Для когось цей процес стає стресовим, для когось навпаки захоплюючим і дуже цікавим, а в когось навіть викликає бажання створити власну студію. Останнє, як ідею, можна реалізувати двома шляхами – зробити домашню студію чи облаштувати спеціалізоване приміщення. Але в обох випадках процес облаштування потребуватиме однакових компонентів.

Тож, яке потрібне обладнання для фотостудії?

Щоб правильно відповісти на це питання, треба добре поміркувати про те, чому взагалі фотографи користуються студіями. І очевидно, що, насамперед, будь-який контент-мейкер шукає місце, у якому буде якісне потужне світло та гарний фон чи й зовсім локація. Тому саме від цього й варто відштовхуватися, обираючи приладдя для власної студії, адже ці елементи потрібні і фотографам, і відеографам.

Розпочнімо з того, без чого в принципі не можна зробити фото чи зняти відео – освітлення. І, звісно ж, світла багато не буває, а тому ідеальний варіант – мати два різні за принципом роботи джерела: імпульсне та постійне. Передусім, це стане у пригоді тим, хто не лише робить фото, але й знімає відео. З іншого боку це дозволить новачкам легше опанувати імпульс, адже завжди простіше вчитися на тому, що ти бачиш.

Звісно ж, студійне світло повинне бути потужним, а тому це точно повинні бути моноблоки. Вибір імпульсного буде зовсім простим – варто лише знайти щось універсальне середньої потужності, адже з кольором у спалахів все ідеально.

Натомість у виборі постійного світла треба орієнтуватися не лише на потужність, але й на індекси кольоропередачі та власне кількість кольорів. З індексами теж все легко: що вище показник – то краще. За кольором існують багатоколірні, одноколірні та двоколірні джерела світла. Можна вибирати будь-яке, хоча зазвичай найбільш універсальним вважають двоколірне, у якому кольорова гама змінюється в межах зміни температури світла – від теплого до холодного.

Щодо виробників, то тут знайдеться чимало варіантів. Світ моноблоків переповнений у всіх категоріях виробників, однак очевидно варто звертати увагу на трійку головних Aputure, Godox і SmallRig, які пропонують ідеальне співвідношення ціни та якості. Також відразу ж потрібно подумати про універсальні синхронізатори для світла цих компаній, адже без них доведеться постійно перемикати джерела власноруч або світло й зовсім не працюватиме.

Інша базова потреба, що має бути у фотостудії, – фони – також мають пару варіантів і їх теж варто мати обидва. Це, зокрема, фони для зйомок предметів і фони для зйомок людей чи великих об’єктів. Під час пошуку і тих, і тих можна також натрапити на розподіл всіх задників на тверді та гнучкі, але це питання можна оминути, адже в якісній студії тверді фони знайти складно.

А серед гнучких фонів довго обирати не прийдеться. Фони для предметної фотографії виготовляють зі спеціального вінілу, а їхні стандартні розміри становлять приблизно 70х140см. Вони дозволяють знімати невеликі предмети і забезпечують яскраві кольори без зайвих відблисків.

Великі фони натомість  виготовляють зі спеціального паперу чи тканини. Вони завжди мають стандартну довжину в 11м, але відрізняються за шириною – можуть сягати 1.36, 2.18 чи 2.72м. Питання вибору таких фонів теж не надто складне, адже працює за правилом: що більше студія – то більше фон. Звісно ж, це все тому, що більші фони просто універсальні. Наприклад, якщо із найширшим фоном можна знімати навіть сюжетні портрети, то із найвужчим вийде зняти в кращому випадку вертикальний портрет.

Зрештою, згадане раніше приладдя не обійдеться без спеціальних опор, які буде зручно переміщувати – стійок. Для фонів вони бувають П- чи Т-подібними і різняться тільки матеріалами та розмірами, які варто добирати відповідно до розмірів фону.

А от зі стійками для світла дещо складніше. Для моноблоків це можуть бути або власне стійки, або стійки C-stand і «журавлі». Перші становлять собою звичайну вертикальну палицю і три ніжки в основі, а в двох інших типів ще з’являється горизонтальна перетинка зверху. Обирати між цими типами потрібно відштовхуючись від розмірів студії та ваги обладнання, яке кріпитиметься до стійок.

Звісно ж, бажано про всяк випадок мати і штатив. Навіть якщо він знадобиться не всім фотографам, то відеографи без нього точно не обійдуться.

Додатковими елементами, без яких набір обладнання для фотостудії не буде повноцінним, можна назвати різноманітні модифікатори світла. Їх існує доволі багато, тому згадаємо найпопулярніші. І передусім це рефлектори, які посилюють світловий пучок, та софтбокси. Якщо з-поміж перших можна обирати найбільш стандартні, як певний мінімум, то других існує надто багато для зовсім різних завдань. Найбільш ультимативним рішенням будуть октабокси, які мають доволі округлу форму та добре розсіюють світло.

Доповнити світло можна зовсім недорогими й універсальними світловідбивачами. Купуючи один стандартний набір, як мінімальне обладнання для фотостудії, можна отримати відразу кілька відбиваючих поверхонь і навіть фони.

Також в сучасній студії важливо мати проектор. Їх використовують для створення різноманітних художніх зображень із фонами чи специфічного освітлення. Таке рішення доволі дороге, хоч і виправдовує себе результатом фото, а тому його можна побачити не в кожній студії.

Купити все необхідне обладнання для власної студії можна у нашому магазині за адресою Київ, Сверстюка 11б (БЦ Армарис) або на сайті з доставкою в будь-який куточок України. Адже у нас знайдеться будь-яка апаратура для фотозйомки, а вибір обладнання для фотостудії буде легким і невимушеним!

e
0 comments
Комментариев ещё нет — ваш может стать первым.